اكشن اسكريپت - متغير ها در فلش :

به سافتکده خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفايل
موضوعات
دانلود فيلم
دانلود نرم افزار
دانلود مدیریت دانلود
داتلود نرم افزار فشرده ساز
دانلود دیکشنری
دانلود نرم افزارpdf
دانلود نرم افزار رایتCD
داتلود نرم افزار عکس
داتلود نرم افزار پخش کننده صوت و تصویر
داتلود نرم افزار آنتی ویروس
دریافت آپدیت
آموزش
دانلود نرم افزاربازیابی اطلاعات
دانلود كتاب
احمد شاملو
اخوان ثالث
فروغ فرخ زاد
سهراب سپهري
دانلود موزيك
داتلود نرم افزار موبایل
دانلود یاهو مسنجر
داتلود نرم افزار قفل گذاری
دانلود بازی
عکس
دانلود نرم افزار ساخت اتوران
آنتی ویروس موبایل
فارسی سازسونی اریکسون
فارسی سازنوکیا
دانلود نقشه ی موبایل
دانلود زنگ موبایل
عکس عاشقانه پس زمینه موبایل
دانلودکلیپ موبایل
فتوشاپ برلی موبایل
رمزگذاری بر روی موبایل
سفر یاب موبایل
دیکشنری موبایل
کتاب موبایل
دانلود ویندوز 8
دانلود ویندوز 7
دانلود ویندوزxp
فعال ساز ویندوز 7برای انواع لپ تاپ وpc
دانلودفارسی ساز ویندوز 7
دانلود درایور
دانلود آپدیت ویندوز
نرم افزار ریکاوری ویندوز
دانلودفارسی ساز ویندوز xp
دانلود آفیس2010
فارسی سازآفیس2007
عکس
فارسی ساز
غلط یاب فارسی
دانلود آفیس2007
آموزش آفیس
تم ویندوز
نرم افزار پرتابل
مرورگر وب
ویرایشگر فیلم
دانلود بازی
دانلود جستجوگر اینترنت
دانلود ابزارضد جاسوسی
دانلود ویرایشگر فیلم
اضافات

آخرين مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبليغات

خوش آمديد******خوش آمديد
آدرس جديد اين وبلاگwww.bitoam.loxblog.com اينجا لحظات خوشي را سپري خواهيد کرد آدرس جديد اين وبلاگwww.lamboos.LOXBLOG.COM انواع نرم افزار-آموزش-آنتي ويروس-ويندوز وغيره آدرس جديد اين وبلاگwww.bitoam.loxblog.com
اكشن اسكريپت - متغير ها در فلش :

اكشن اسكريپت - متغير ها در فلش :

متغير چيست ؟

يك متغير يك نگه دارنده اطلاعات است كه بخشي از حافظه را بنام خود ميكند تا شما بتوانيد داخلش مقدار هاي متفاوتي را بنويسيد و پاك كنيد . متغير خودش ثابت ميماند اما مقدار داخلش تغيير ميكند .براي نگه داشتن مقادير انجام شدن يك كار خاص يا گرفتن اطلاعات از كاربر ، اول اطلاعات به حافظه رم كامپيوتر منتقل ميشود كه اينجا متغير ها هستند كه نقش نگه داري اطلاعات را انجام ميدهند .

يك ايده خوب در بكار گيري متغير ها اينه كه همون اول كه متغير را تعريف ميكنيم يه مقدار اوليه بهش بديم . به اينكار ميگويند initialize كردن . اينكار را معمولا در فريم اول انجام ميدن .

متغير ها ميتوانند انواع مختلفي از اطلاعات را در خود نگه دارند مانند اعداد ، رشته ها ، مقادير بولين ، آبجكت ها يا مووي كليپ ها .

نام گذاري متغير ها :

نام يك متغير از قوانين زير پيروي ميكند :

  • بايد اسم آن نشان دهنده نوع آن باشد .
  • نام متغير نميتواند از بين keyword هاي اكشن اسكريپت باشد . همچنين نميتواند از كلمات تعيين كننده مانند true , false , null و  undefiend باشد.
  • نام متغير بايد در محيط خودش يكتا باشد .

 

مقدار دهي متغير :

در فلش نيازي نيست كه نوع متغير را در ابتداي كار تعيين كنيد . فلش هنگامي كه شما به آن مقدار ميدهيد نوع متغيرش را تعيين ميكند.

X = 3 ;

در عبارت فوق ، فلش داده سمت راست مساوي را تعيين هويت ميكند و ميفهمد كه نوع آن عدد است . يك مقدار دهي ديگر ميتواند نوع x را عوض كند . مثلا x = “hello”;  مقدار x   را به نوع رشته اي تغيير ميدهد . متغيري كه هنوز هيچ داده اي به آن نداده ايم نوع undefiend  دارد .

وقتي يك عبارت اكشن اسكريپت يك متغير را با نوع داده اي خاصي طلب ميكند ، اكشن اسكريپت  بصورت اتوماتيك نوع آن را تغيير ميدهد تا نوع داده اي مطلوب حاصل شود . بطور مثال وقتي شما مقداري را به دستور trace  ميدهيد مقدارش به نوع داده رشته اي تغيير ميكند و سپس آن را نمايش ميدهد . در عبارت هايي كه عملگر هاي رياضي و مانند آن قرار دارند اكشن اسكريپت متغير ها را به نوع داده اي مورد نياز تبديل ميكند . مثلا در عبارت زير 7 يك عدد است كه براي جمع با رشته تبذيل به رشته ميشود .

"Next in line, number " + 7

 

پس از تبديل جواب جمع رشته بصورت زير در ميايد :

"Next in line, number 7"
 وقتی شما اسکریپت هایتان را اشکال زدایی میکنید نگاهی به نوع متغیرها بیندازید.
کد زیر نوع متغیر را اعلام میکند
trace(typeof(نام متغير));

 

قلمرو يك متغير :

قلمرو يك متغير به محدوده اي ميگويند كه آن متغير در آن شناسايي ميشود و ميتوان به آن دسترسي داشت . سه نوع قلمرو براي متغير ها در اكشن اسكريپت موجود است .

  • متغير هاي local (محلي) : اين متغيرهادر بلوك كد خودشان قابل دسترسي هستند (كه بلوك كد آنها با آكولاد محصور ميشود) .
  • متغير هاي Timeline : كه در هر تايم لايني كه از  Target path استفاده كنيد قابل دسترسي هستند .
  • متغير هاي  عمومي (global) : كه در هر تايم لايني قابل دسترسي است . حتي اگر از target path  استفاده نكرده باشيد .

 

براي اعلام كردن يك متغير(declare) ميتوانيد از عبارت var استفاده كنيد . بطور مثال متغير هاي j  و i معمولا براي استفالده در حلقه ها استفاده ميشوند (البته هر اسمي ميشه گذاشت ، فكر نكني اسمش چيز خاصي داره ها .. اما خوب برنامه نويسا به يه سري اسامي عادت كردن ديگه) .

در كد زير i به عنوان يك متغير محليبگار رفته كه فقط در فانكشن makedays وجود دارد .

function makeDays() {
               var i;
               for( i = 0; i < monthArray[month]; i++ ) {
                               _root.Days.attachMovie( "DayDisplay", i, i + 2000 );
                               _root.Days[i].num = i + 1;
                               _root.Days[i]._x = column * _root.Days[i]._width;
                               _root.Days[i]._y = row * _root.Days[i]._height;
                               column = column + 1;
                               if (column == 7 ) {
                                              column = 0;
                                              row = row + 1;
                               }
               }
}

 

اعلام كردن يا مقدار دهي متغير (declaration):

  • براي ديكلر كردن متغير هاي تايم لاين ، از اكشن set variable استفاده ميشود و يا از عملگر مساوي . هر دو متد يك كار را انجام ميدهند .
  • براي ديكلر كردن متغير هاي محلي از عبارت var در داخل فانكشن ها استفاده ميشود . يك متغير محلي در بلوك فانكشن محصور است و با رسيدن كد به خط پاياني فانكشن ، متغير محلي (اصطلاحا) ميميرد . متغير محلي اي كه در داخل بلوك نباشد با رسيدن به پايان اسكريپتش مي ميرد .
  • براي دكلر كردن متغير هاي عمومي (global  ) از عبارت _global قبل از اسم متغير استفاده ميشود. كدي كه مشاهده ميكنيد يك متغير عمومي بنام myname ميسازد :

_global.myName = "SHARAFI";

 

استفاده از يك متغير :

به مثال زير توجه كنيد :

getURL(myWebSite);
myWebSite = "http://www.macromediax.net";
 

اين كد دچار مشكل است و باعث ايجاد خطا در اسكريپت ميشود . چون در اين كد ابتدا از يك متغير استفاده كرده ايم و بعد آن را مقدار داده ايم . پس مقدار دهي بايد قبل از استفاده صورت گيرد .

 

يك مثال ديگر : در مثال زير  x  مقدار 15 گرفته و سپس مقدارش در Y كپي شده . در خط سوم مقدار x  مساوي با 30 شده است  . اما مقدار Y همان 15 ميماند . چون Y  مقدارش را از X كپي گرفته و ديگر كاري به كار هم ندارند .

var x = 15;
var y = x;
var x = 30;




ترفندستان - اولین و بزرگترین وب سایت تخصصی ترفندهای آی تی در ایران

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط عزیز در پنج شنبه 5 خرداد 1390برچسب:, در ساعت 17:51 | |

درباره وبلاگ

دلم در عمق چشمانت به دردي ناجوانمردانه مي دهد جان
آرشيو
آبان 1391
مهر 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
دی 1390
آبان 1390
شهريور 1390
تير 1390
خرداد 1390
ارديبهشت 1390
فروردين 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
ارديبهشت 1387
ارديبهشت 1386
بهمن 1384
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سايت :
عزیز
لينكستان
آموزش طراحی صفحات وب
طراحی وب - آموزش طراحی صفحات وب
دوستت دارم
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتاب و آدرس bitoam.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس بر روی کادر کلیک راست نمایید تافعال شودوبعد از آن مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. <





فال حافظ

قالب هاي نازترين

جوک و اس ام اس

زيباترين سايت ايراني

جديد ترين سايت عکس

نازترين عکسهاي ايراني

بهترين سرويس وبلاگ دهي

وبلاگ دهي LoxBlog.Com


لينكدوني

فروشگاه اینترنتی ایران آرنا
http://www.kohandownload.com
tanindownload
دانلود
ارا دانلود
بزرگترین مرجع دانلود ایرانیان
وب سایت اف ایکس پی
شبکه کامپیو تر ایران
hamechi sara
آپدیت نود 32
شهر رويايي
تلخند
سرزمین عجائب
انباری عـکس هر عـکسی بخوای پیدا میکنی
برای دوستان
اولین عشقم...
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ LoOoVeLeSs Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
کلبه تنهایی های دخترونه
بهترین دختر دنیا
کتیبه عشق
سایت دانلود رایگان
تیزر فیلم دانلود تیزرهای فیلمهای بالیوود
خلوت شب
جدیدترین یوزر و پسورد های NOD32
یوزرنیم و پسورد برای آپدیت NOD32
سافت گذر
عشق مرده
شعر و ادبیات
عاشق تنها
فقط به خاطر تو
سایت تفریحی پیزاک
*♥*•.ღღکلبهـ تنهاییــــ منـღ.•*♥*•.ღღ کلبــ♥هههــــــ تنهـ ♥ـ ـاییــــــ منـــ ♥ــــ
رویاهای من
.::◘ زیبایی باور نکردنی ◘::.
اس ام اس.جملات زیبا.اهنگ.فیلم.عکس و ...
*****OBTAIN-------***
دل نوشته های یک عاشق
پرنده تنها
موسسه فرهنگي قرآني مجمع الزهرا(س)
دانلود
ثبت دامنه
عاشق زورق نشين
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , bitoam.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com